Utvald bild

Ansök

Ansökan till allmän kurs HT24 och Kreativ spelutveckling 24/25 är nu öppen – sista ansökningsdag 1 maj! Klicka på Ansök och registrera dig.

Ansök

Behörighetsgivande/allmän kurs

För att komplettera dina gymnasiebehörigheter söker du till vår behörighetsgivande/allmän kurs, och väljer någon av våra fyra profiler:

• Aktör
  • Högskoleförberedande basår
  • Kreatör
  • Socialt basår

Vid frågor angående ansökan, kontakta skolan på  040-671 51 00

Sista ansökningsdatum för start i augusti är 1 maj och för start i januari den 15 november.

Du kan ansöka till allmän kurs på ett av följande sätt:

• Digitalt via vår hemsida.
  • Genom att skriva ut ansökan och skicka in den till oss per post. Ansökningsblanketten hittar du här.
  • Komma till skolan och göra din ansökan på plats.

Tänk på att en komplett ansökan måste innehålla:

• Ansökningsformulär
  • Betygskopior
  • Personbevis för studier
  • Foto

Särskild kurs

Kontrollera vad en komplett ansökan måste innehålla på respektive kurssida!

Boosta din kreativitet med Emma Philipson
För dig som vill utveckla din egen kreativitet, halvfart, distans. Ansök med ett personligt brev, tre till fem arbetsprover som visar ditt kreativa uttryck, samt personbevis för studier.
Sista ansökningsdag för höstterminen 2024 är 1 juni.

Kreativ spelutveckling, helår
Prova på olika områden inom spelutveckling för att hitta vad du vill fokusera på och fördjupa dig i. Kursen erbjuder inspiration, kunskap och vägledning till olika områden, verktyg och processer inom spelutveckling. För mer information kika på kurssidan eller kontakta Christoffer Stahre på 040-671 51 00 eller c.stahre@malmofolkhogskola.se.
Ansökan till läsåret 24/25 öppnar i februari.

Skrivarkurs, helår
Har du frågor eller funderingar om vår Skrivarkurs på helår, distans och halvfart kontaktar du Mariana Andersson på telefon 040-671 51 04, eller via mail på m.andersson@malmofolkhogskola.se.
Sista ansökningsdag för läsåret 23/24 är 15 maj.

Adress

Malmö folkhögskola